28. toukokuuta 2008

Flambée

Aloittelin töissä pöydän siivousta, siinä vasta urakka. Ja talkkari (mikä ihana mies!) kävi katsomassa epätoivoisia hyllyjämme: notkuvat ja roikkuvat mappien painosta, saisikohan niihin teräshyllyt?

Mamma on sairaalassa. Hengenahdistusta oikein urakalla ja sydämen vajaatoimintaa. Kumpaakin on ollut ennenkin, mutta nyt pitää asialle tehdä jotain. Toinen kaihileikkaus olisi ensi viikolla? Menen siis Mikkeliin jo sunnuntaina. Kummipoika saa juhlia 7v. synttäreitään ilman minua.

Kevätjuhlan mohairhösellys etenee tuskaisasti. Toinenkin hihansuu valmistui, mutta voipi olla, että puran ja teen uudestaan... Tein typerän mokan, jota kukaan muu ei huomaa, mutta mikä häiritsee minua... Ekassa hihansuussa on seitsemän pitsikertaa, toisessa kahdeksan... Pitsiä koko systeemin ympäri olen alottanut, mutta ei oikein iske...

Päivän paras: elo-syyskuussa pääsen pitämään alkeisranskaa kokeille ja tarjoilijoille MSKK:hon! Tai mitään nimiä ei ole papereissa, mutta spostitse on sovittu asiasta. Ajatelkaa miten ihanaa: asiakas-tarjoilija tilanteita näytellen (L'addition s'il vous plaît!), viinisanastoa (champagne!), ruokatermejä (flambé, gratiné)! Pakko siihen on laittaa myös vähän ihan perusperuskielioppiakin jotta saadaan keskustelua hitusen aikaiseksi. Mutta, herkullista! Olen ihan seko, ainakin työkavereitteni mielestä, kun olen tätä hehkuttanut koko päivän...