2. marraskuuta 2009

Unta

Hiha nro 1 aloitettu. Eikä todellakaan ohjeen mukaan. Tiedän entisestä takista, että tämä joustin ei perinteisen joustimen tapaan vedä kasaan. Edellisen lanka lörpsähti myös. Nyt on villaa, joten ei varmaan olen niin ryhditöntä, mutta silti en halua hehtaarihihoja. Joten reilusti vähemmän silmukoita alussa. Sovelletut lisäykset, koska muutenkin haluan tiiviisti istuvat hihat. Kuitenkin silmukkamäärä pitäisi saada kaarrokkeeseen mennessä jotenkin järkeväksi = ohjeen mukaiseksi. Nopeaa neulottavaa, mutta tällä viikolla on pirusti kokeita korjattavana.


Näin viime yönä unta - taas. Kaiken lisäksi yleensä muistan paljon unia. Mutta viime yön unesta herääminen jätti hirmuisen ahdistuksen: mitä minä olen unohtanut tehdä? Olin unessa jossain oudossa paikassa tavaroiden keskellä. Yhtäkkiä ajatukseni siirtyivät Turun yo-kylään, huoneistoon nro 15 a 7, sellaisena kuin se oli ennen remonttia eli minun asuessani. Sieltä näin silmissäni vaatehuoneen (ihanan iso). Ja voi! Sinne oli unohtunut muutossa monta muovikassillista tavaraa: nahkapaloja, hamppuköyttä (ei lankaa, vaan köyttä) ja lankoja. Ja mikä pahinta, perintörukki! Hirmuinen ahdistus, miten minä saan ne sieltä? Pitää heti aamulla soittaa säätiön toimistolle, että jos ne vaikka laittaisivat tavarat jätesäkkiin ja postittaisivat mulle vastaanottajan laskuun... Kuinka voikaan unesta tulla näin todellinen ahdistus.