2. lokakuuta 2010

Höh

-Mitä sä oikein teet?
-Huivia, silkistä.
-Mä en tajuu miten sä osaat tehdä tommosia.
-No, mulla on valmis ohje! Kato tässä.
-Ööh, eihän tästä tajua mitään...
-No, onhan se kuin eri kieli, mutta englanniks neulomisessa on tosi kivoja ja kätsyjä lyhenteitä, esimerkiks.... (Ja tässä vaiheessa keskustelukumppani pakeni paikalta.)

Siis tapahtui opehuoneessa miun hyppytunnilla perjantaina. En vaan jaksanut tehdä mitään järkevää ja hyödyllistä, joten neuloin.


Jo aiemmin tässä syksyllä yhdessä koulutuksessa tylsistynyt (?) fysiikan opettaja tutkaili samaista ohjelappua (joo, se huivi ei valmistu tällä menolla ikinä) ja oli samaa mieltä. Neuleohjeiden kieli on oma kielensä. Hänestä tosin se ei ollut pelottavaa, vaan kiehtovaa :)

Kissoista. Olen aina ollut sitä mieltä, että Piki on meidän kissavaljakon aivot ja Indy muskelit. Ja taas sain todistetta siitä. Piki on jo pitkään herättänyt minua tai miun huomiota painamalla tassulla (ei kynsiä) minua huulille, tai joskus poskelle. Indy on tänään tehnyt saman useamman kerran - se haluaa parempaa ruokaa ;)