17. syyskuuta 2008

Naurua!

Kiitos kommenteista eiliseen. Harmitti toisaalta vähän oma herkkänahkaisuus. Vauvakuume minulla oli parikymppisenä, sen jälkeen olen tyytyväisenä hoivaillut kavereiden lapsia ja kummipoikia (3). Sopivaa miestä ei ole siunaantunut, ja yleensä olen varsin tyytyväinen elooni karvaisten kanssa. Mutta tämä syksy on alkanut jotenkin ärtsysti. Luulenpa (kotipsykologi analysoi), että minuun on iskenyt (tai iskemässä) elämäni ensimmäinen ikäkriisi. 38v8kk.

Kokous oli. Tuo kokous on AINA 2 tuntia tasan. Salainen ei ihan valmistunut, mutta ehkä huomenna, viimeistään perjantaina. Kuitenkin, kun etukäteen ei tiennyt, piti varautua toisellakin neuleella. En toteuttanut yhtäkään eilisistä vaihtoehdoista, vaan kaivoin aivokopan perukoilta pari vuotta vanhan idean joka on kiltisti jaksanut odottaa toteutumista. Erinomainen jämälankaprojekti. Kuvan langat pääsivät pieneen alkuun. Jatkoa seuraa.

Tarjoilijoilla oli tänään viimeinen tunti ja koe. Osa kokeesta tehtiin parityönä. Toinen ope valvoi isoa tilaa, minä olin yhden parin kanssa kerrallaan. Viinien lausumista ja ihan kirjallinen asiakaskeskustelu, johon täyttivät tarjoilijan vuorosanat parityönä ja vielä piskuisen menun suomennos. Ja voi syysaurinko kun oli hauskaa!!! Mulla ei millään meinannut pokka pitää kun neidit miettivät otsa rypyssä:"Tää on kahvi ja maito.""Ei kun kermapas!""Joo, siis siitä tulee kahvikerma.""Eipäs, kun kermakahvi""Kahvikerma!""Kermakahvi! Mieti ny mitä listassa lukee!!!" Ja lisäksi saivat aikaan rusinaleipätorttua, sipulitorttua, hedelmäjuissia ja vaikka mitä.