10. toukokuuta 2009

Veroehdotus

Veroehdotus - mikä ihana tekosyy. Ihan tosissaan. Sen korjaukset pitää saada tehdyksi, siihen tarvitaan kuitteja (siis jotta muistaisin summat) ja ne ovat jossain. Niinpä minä eilen raivasin, lajittelin, vein paperinkeräykseen, vaihdoin järjestystä ja siivosin. 4½ tuntia meni, mutta olin iloinen! (Käsi)työhuoneessa kangaspuut ja kirjoituspöytä vaihtoivat paikkaa, lopputuloksena kumman paljon lisää tilaa ja nurkan irtokaappiinkin pääsee käsiksi. Lopputuloksena kaikki kaivatut kuitit löytyivät (kaksi palkkakuittia on kateissa, mutta kumpikin on sivutyö, joista ei makseta ammattiyhdistyksen kuluja, joten ei niin väliä). Lopputuloksena myös aivan hervoton pino paperia meni paperinkeräyslaatikkoon. Olen asunut tässä heinäkuussa kymmenen vuotta - noita monistepinoja ei ollut käytetty kertaakaan... Jotain roudaan kyllä myös koululle, jospas niistä olisi hyötyä. 

Samaan syssyyn kävin tänä aamuna vaatekaappini läpi. Eilen tuskailin kylällä, kun en löydä kaupoista käyttökelpoista työvaatetta (lyhythihaista, kevyttä), mutta niitähän löytyikin omasta kaapista. Keksiikö kukaan muuten mitään hyötykäyttöä/kierrätystä vanhoille Espritin t-paidoille? Matonkuteeksi kyllä, mutta kun se leikkaaminen.... Enkä tiedä minä vuonna saisin kudottua... Mutta jos ei muuta niin sitten. 


Aamulla kieriskelin itsesäälissä ja itkeä tirautinkin Pikin turkkiin (voi jee kun se tuoksuu hyvälle!). Silloin päätin, että tästä lähtien minä vietän tänään ja sitten syksyllä Tärkeän päivää. Olkoon se tärkeä sitten ihminen tai kissa tai neulominen tai mitä vaan. Tänään aion hellitellä kissoja, tietenkin :) Ja te myös olette tärkeitä!