2. kesäkuuta 2009

Outoja

Ihmiset ovat erilaisia. Välillä kummallisia ja outojakin, välillä ihanan samalla tavalla hulluja kuin itse. Minä olen aamuihminen. Minulla on eniten energiaa, ajatuksia ja toimintakykyä aamuisin. Tänä aamuna olen jo raivannut, siivonnut, häätänyt muurahaisia (ne eivät tulleet helmikuussa, ne tulivat nyt), riehunut kattien kanssa, vaihtanut lakanat. Illalla sammun kuin saunalyhty aikalailla tasan klo 22.00. Jos nukun "pitkään" (=yhdeksään, joskus jopa puoli kymmeneen) saan päänsäryn ja koko päivä tuntuu menneen hukkaan. Tämä ihmisten elon aikataulu on ikuinen kiistakapula parin kaverin kanssa. Minä kun en kerta kaikkiaan viihdy kapakoissa, koska sinne mennään aina niin myöhään.


Toinen viime päivinä kummastuttanut asia on nuoruus. Tai tarkemmin sanottuna nuoruuden mustavalkoisuus. Vaikka oma terveys olisi uhattuna, pitää ehdottomasti pukeutua ja tälläytyä viimeisen muodin mukaan. Koululta nimittäin oli porukka reissussa Etelä-Amerikassa. Paikalliset (pienessä vuoristokylässä, jossa ei länsimaisia ihmisiä näe kuin kerran vuodessa, parissa) pitivät pukeutumisen perusteella meidän neitokaisia kohtuullisen epäilyttävinä naikkosina... Ja yksi sai lentämisestä ja bussissa istumisesta veritulpan - liian tiukat vaatteet matkalla ohjeista huolimatta. Olinko minä itse yhtä turhamainen? Varmaankin, mutta aika on kullannut muistot.


Kolmas asia on tietenkin käsityöt harrastuksena. Suututin taas pari ihmistä kun kehtasin verrata käsitöitä ja urheilua. Urheilupaikkojen rakentaminen on tarpeellista ja terveellistä. Käsitöistä ei ole mitään hyötyä? Vastustin kiivaasti ja rakentavin argumentein. Ja menin neulomaan rauhoittuakseni ;)


Vajaan viikon mieli on ollut taas vähän allapäin ja vointikin outo. Alavatsassa oikealla puolella on ollut nähtävästi sitkeä kramppi. Nimenomaan vaaka-asennossa on tuntunut pahalta, mutten silti ole ollut mitenkään huonovointinen tai kuumeinen. Outo. Eilen nappasin buranaa, haudoin lämpimällä kaurapussilla ja nukuin yön tyynyjen tukemana ei niin vaaka-asennossa. Nyt tuntuu hyvältä!


Milloinhan minä ymmärrän, että nyt on loma?