15. helmikuuta 2009

Harmaa

Ensi viikolle luvataan aurinkoa ja pakkasta. Pakkasesta en niinkään välittäisi (semmoinen max 10 astetta on kiva), varsinkin kun auton tolppa töissä on rikki. Mutta aurinko, minä ja katit kaivataan taaskin sitä oikein urakalla. Katit eivät riehu paljoa ja minä vaivun synkkyyteen ja sohvalla lojumiseen kun on niin harmaata. 

Ja kuvatkin näyttävät harmailta. Se sievä vaaleanpunaisen sävy, joka näkyy näissä kuvissa, on kadonnut jonnekin. 


Malli: ihan perusvillahanska kiilapeukalolla. 
Lanka: Ilun kuituklubin auer, itse kehrätty (alpakkaa siis), 67 grammaa.
Puikot: 2,25 mm (Tämä taitaa nykyisin olla eniten käyttämäni puikkokoko).


Tämä alpakka ei ehkä ole sitä maailman pitkäkuituisinta, vaikka kehrätessä se kyllä siltä vaikutti. Mutta neuloessa pinnassa tuntuu pystyssä tököttäviä "karvoja". Tämä voi kyllä vallan hyvin johtua minun kehräystaidostani tai neulomisestani. En osaa sanoa, kun ei ole aiempaa kokemusta alpakan kehräämisestä.


Tasan tarkkaan minulle sopivat. Monetkohan hansikkaat minulla onkaan.... Mutta kun niitä on niin kiva neuloa!

Ravelry-ystäväiseni! Kiitos viestistäsi!